Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова програма "Дигитални час"
Подаци о раду
   
Тип кабинета Примена рачунарског програма Квадратура у настави изборног предмета Од играчке до рачунара у првом разреду основне школе
Разред у ком се реализује наставна јединица 1. разред
Наставни предмет Од играчке до рачунара
Наставна јединица Радње мишем
Време за реализацију наставне јединице 1 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) Математика Ликовна култура Свет око нас
   
   
Фајл са описом тока часа Primena racunarskog programa Kvadratura.doc
Фајл који представља прилоге рада Kvadratura_prilog.zip
Опис рада
У раду је описан ток часа изборног предмета Од играчке до рачунара у првом разреду основне школе, наставна јединица Радње мишем, на којем је коришћен рачунарски програм Квадратура. По својим карактеристикама, рачунарски програм Квадратура је као софтверски наставни материјал одговорио потребама реализације часа наставне јединице Радње мишем. Час је реализован у кабинету опремљеном рачунарима. Број рачунара у кабинету је определио облик рада на часу. Након фронталног облика рада у уводном делу часа, у главном делу часа су ученици радили у пару (сваки пар је имао на располагању један рачунар). Рад у пару се одликовао и индивидуалним радом ученика на реализацији постављених задатака. На часу су коришћене дијалошка, илустративно-демонстративна и метода рада употребом софтверског наставног материјала. Опремљеност учионице првог разреда рачунаром, омогућила је да ученици и пре рада у кабинету за наставу информатике, упознају рачунарски програм Квадратура. Уводни део часа је послужио за понављање градива о основним деловима рачунарске конфигурације. Главни део часа је почео упознавањем миша као уређаја, а потом је уследило покретање програма Квадратура, вежбе употребе тастера миша и навигације показивачем миша у оквиру радног поља програма. Ученици су затим добили прилику да цртају у радном пољу програма. На располагању им је била палета боја и различите густине мреже квадрата поља за цртање. У завршном делу часа су заједно са учитељем прегледали радове и одабрали најуспешније. Рачунарски програм Квадратура је конципиран на принципима рада програма за креирање Windows икона и ученицима омогућава вежбу коришћења оба тастера миша и вежбу прецизног позиционирања показивача миша.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Снежана Лучић
КУЛА 25223 Сивац О.Ш. 20.ОКТОБАР