Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова програма "Дигитални час"
Подаци о раду
   
Тип кабинета Писмена вежба – на другачији начин - пројекат метода
Разред у ком се реализује наставна јединица 2. разред
Наставни предмет Српски језик/матерњи језик припадника националних мањина
Наставна јединица Писмена вежба - „Наш цртани роман (стрип) и дијафилм“
Време за реализацију наставне јединице 4 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) 1. српски језик као нематерњи 2. ликовна култура
   
   
Фајл са описом тока часа opis toka casa madjarski - óraterv magyarul.doc
Фајл који представља прилоге рада konkursprilozi.rar
Опис рада
Писмена вежба – на другачији начин (превод: Гизела Берзе) У првом и другом разреду написање текста одузима пуно енергије и тешко је да ђаци концентришу на оно што саопштити желе. Ако наставник преузима задатак писања на себе, ђаци већ у првој школској години стечу искуство о створењу писаног текста. Радни наслов нашег пројекта је била „Наша књига и дијафилм“, и у току школске године смо га два пута изводили. С разредом смо направили своју малу књижицу и дијафилм, у коју смо ми сами цртали слике и креирали натписе. Ђаци су били аутори, уредници, издавачи и извођачи својих радова. Један овакав пројекат-дан обично траје четири часа. На првом часу понављамо један раније упознат текст. Формирамо групе, којима је први задатак, да измисле неки другачији завршетак приче него што је у уџбенику. Овај нам је „тајни задатак“: друге групе не смеју сазнати нови крај приче – свако мора тихо говорити. Други час је за илустрацију. Сваки ученик нацрта део приче. Цртеже скенирамо и направимо једну презентацију, коју можемо користити и за штампање као књига, и за приказивање видео пројектором, као стрип. Док неко чека на ред код скенера, пише питања и одговоре на мале картончиће, које ћемо крајем дана користити у квизу. На трећем часу ученици диктирају. Наставник упише текст, али цео разред посматра на платну, чита, даје предлоге за кориговање. Овако контролишемо, да ли су ученици узели у обзир гледишта публике приликом писања. Правопис и језик се исто одмах, интерактивно исправља по предлозима ђака и саветима наставника. На четвртом часу већ имамо одштампане „књиге“, које касније стављамо у школску библиотеку. На књигама су назначени аутори и издавач (2. ц разред). Овим постижемо да ученици развију осећај и одговорност аутора према читаоцима. Своје кратке дијафилмове показују све групе. На крају дана играмо квиз. Ми смо то решили на два начина: Powerpoint програмом, и преко интернета с програмом који од уношеног питања и одговора креира разне игрице које ђаци играју преко сервера.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Гизела Берзе
СЕНТА 24000 Сента О.Ш. СТЕВАН СРЕМАЦ