Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова програма "Дигитални час"
*Подаци о раду
(Рад освојио 3. место)
   
Тип кабинета Пронађи ритам
Разред у ком се реализује наставна јединица 3. разред
Наставни предмет Ликовна култура
Наставна јединица Пронађи ритам
Време за реализацију наставне јединице 2 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) Музичка култура, физичко васпитање, природа и друштво, народна традиција, српски језик, математика
   
   
Фајл са описом тока часа priprema.doc
Фајл који представља прилоге рада Pronadji ritam - Cas likovne kulture.pps
Опис рада
Кроз рад је представљена обрада наставне јединице из наставног предмета Ликовна култура. Наставна јединица носи назив “Пронађи ритам“. Пошто тема прожима такорећи све облике живота, часови су осмишљени тако да ученици упознају појам „ритам“ кроз различите области (музику, плес, народну традицију, математику, поезију, спорт, природу, ритам у човеку, у ликовном стваралаштву). Ученици би кроз часове требало да доживе ритам као склад и динамично устројство живота које има свој ред и правила. Часови су осмишљени тако да се тема, која пружа одличне могућности за интердисциплинарни приступ у настави, на што бољи начин креира. Настојало се да се васпитни и образовни процеси вежу за хоризонт доживљаја и искуства деце и да их прошире. У времену брзог темпа и промена вредности и начина живота уопште, кроз тему се осветљава суштина универзума и живота, а то је склад-правило, ритам који при том у себи носи радост. Тема омогућава да се ученицима приближи чињеница да ред постоји у нама, природи, универзуму, а да при том правило није синоним за нешто стереотипно, круто и споља наметнуто. Као што је ритам саставни део живота, тако је замишљено и да тема повеже скоро све наставне предмете. На тај начин је настава усаглашена са степеном развоја и способностима деце. Кроз упознавање ритма у народној традицији један од задатака био је да се код ученика подстакне интересовање за упознавањем различитих заједница. Кроз упознавање лепоте народног стваралаштва различитих народа на најпродуктивнији начин се развијају интеракција и истинска људска комуникација. Замишљено је да се кроз два наставна часа активирају чула ученика и да ученици осете да у животу и природи владају склад, ред и законитости, али да са собом носе живост, полет и динамику. Предност дигиталне наставе је управо у томе што омогућава остварење веома важног дидактичко-методичког захтева – наставу усмерену према емоционалном, психомоторичком, интелектуалном и социјалном ступњу развоја детета. Тема рада пружа могућности за развој дивергентног мишљења код ученика пошто се пажња ученика усмерава на „другачије гледање слике“. Жеља је била да се могућности и изазови дигиталне наставе искористе на најбољи могући начин у складу са ширином и интердисциплинарним могућностима које пружа дата тема.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Јелена Југовић-Јовановић
БЕОГРАД-ЗВЕЗДАРА 11050 Београд О.Ш. МАРИЈА БУРСАЋ