Опис рада |
Српски језик - 2 часа
У в о д н и д е о ч а с а :
*Час започињем игром откривања. Ученике поделим у две групе. Свакој групи дам цедуљу на којој је написан задатак. Прва група треба да открије наслов приче а друга група име аутора приче.
I група:
_ Р _ _ А _ _ _ К _ К _ _ _ _ Ч _
II група:
_ _ С _ _ К _ М _ _ _ _ М _ _ _ Ћ
I група открива да је реч о причи: ,,ПРИЧА О РАКУ КРОЈАЧУ,,
II група открива да је аутор приче:
,,ДЕСАНКА МАКСИМОВИЋ,,
*У даљем току уводног дела часа записујем наслов приче и име писца на табли, а ученици то исто пишу у својим свескама.
*Затим водимо разговор о томе да ли знају какав је то занат КРОЈАЧ, и шта од алата за рад треба једном кројачу.
( Очекујем да ће ученици који изучавају изборни предмет Народну традицију својим друговима дати детаљније одговоре на постављена питања.)
Г л а в н и д е о ч а с а :
* Пуштам на касетофону CD на коме професионални глумци интерпретативно читају ПРИЧУ О РАКУ КРОЈАЧУ, а ученици пажљиво слушају.
* Ученике упућујем на читање текста у себи, са задатком да подвуку оловком непознате речи у тексту.
* На пројекционом платну, помоћу рачунара и пројектора пуштам презентацију ПРИЧЕ О РАКУ КРОЈАЧУ,
следећим редоследом слајдова:
*НАСЛОВ ПРИЧЕ
*БИОГРАФИЈА ПИСЦА (читам ученицима биографију песникиње)
*НЕПОЗНАТЕ РЕЧИ (дајем ученицима објашњење непознатих речи)
*ЛИКОВИ ( издвајамо главни лик и остале ликове приче и ученици записују то у свијим свескама)
*ЗА РАДОЗНАЛЕ ( из приручника за природу и друштво узет опис рака, штуке, пастрмке и гргеча)
*ВРЕМЕ И МЕСТО ДОГАЂАЊА
(одређују и записују када и где се радња приче одвија)
*После ових слајдова пред ученике постављам 1. задатак ,да причу поделе на целине читајући је наглас .
*Пуштам слајдове везане за
*АНАЛИЗУ ПРИЧЕ.
За сваку целину предвиђен је слајд са текстом који чини одређену целину, а ученици у својим читанкама бележе докле је која целина.Сваку целину прати и слајд са илустрацијом.
*Укупно ова прича има седам целина.
*Следећи , 2. задатак , везан је за давање наслова целинама.
*Неки од очекиваних наслова дајем на следећем слајду, који изгледа овако:
1.целина:Вредни Рак Кројач
2.целина:Рибе наручују нове хаљине
3.целина:Рачићи у потрази за
материјалима
4.целина:Припрема за забаву
5.целина:Рачићи плачу у мутној води
6.целина:Повратак Рака Кројача
7.целина:Забава у виру
*Ученици записују наслове целина у своје свеске.
*Следећи ,3.задатак ,који ученици треба да раде , односи се на њихов рад по групама. Ученици се извлачењем цедуље са истим знаком поделе у пет група.
*Свака група добија одговарајућа питања и задатке.Питања за сваку групу налазе се и на слајдовима.
*Свакој групи поделим наставне листиће и по један лист од блока за илустрацију.
Ликовна култура - 2 часа
ТОК ЧАСА:
Уводни део: Разговор о становницима реке( рак, штука, пастрмка, гргеч, жаба...)
Представљање ликова читањем текста који сам предходно припремила и написала.
Текст читају неколико ученика.
Главни део часа:Ученике делим у четири групе.
* Прва група ученика прави речно дно од хамера и папира у боји техником гужвања и лепљења папира на постојећи хамер;
* Друга група боји и исеца рака и рачиће;
* Трећа група боји и сече рибе каћиперке;
* Четврта група боји и исеца жабе крекетуше.
Завршни део часа: Припрема сцене за драматизацију приче фиксирањем израђеног речног дна за дрвени рам и лепљење исечених ликова рака, рачића, риба и жаба на дрвене штапиће. |