Опис рада |
Рад представља интердисциплинарни приступ увођења ученика у садржаје о прошлости. Реализује се на 4 часа.
Први час је час Природе и друштва на коме се обрађује наставна јединица "Како се живело некад; Временска лента". Увод у тему постиже се гледањем филма са интернета о животу у Београду почетком 15. века. У даљем току часа ученици самостално уче користећи уџбеник, креирају мапе ума, систематизују научена знања посматрајући презентацију .
Други је час Српског језика. Емоционално-мотивациона припрема постиже се презентовањем садржаја о задужбинама Немањића са интернета. Рад се наставља кроз обраду народне легенде "Најбоље задужбине".
Ова два часа могуће је рализовати у једном дану.
Трећи је час Од играчке до рачунара. На часу ученици систематизују претходно стечена знања и вештине из овог предмета кроз наставну јединицу "Креирамо, стварамо-временску ленту". Ученици у групама, сарађујући, претражују препоручене интернет странице, врше селекцију информација и фотографија, штампају их, секу, лоцирају на временској ленти, лепе. Повратна информација следи након презентовања продуката рада.
Четврти час је Природа и друштво – "Временска лента". Ученици утврђују стечена знања у пару решавајући интерактивне задатке у оквиру електронског квиза креираног помоћу програма Хот Потејтос. На крају часа слушају старе српске композиције, препознају инструменте и цртају их.
Приликом планирања ових часова посебна пажња посвећена је:
• интердисциплинарном приступу садржају,
• вршњачком кооперативном учењу,
• разноврсним наставним методама и облицима у циљу динамичности активности,
• повећању мотивисаности и ангажовања ученика обезеђујући окружење које је блиско ученичком искуству (ИКТ),
• правовременој повратној информацији. |