Опис рада |
Обрађујући текст “Босоноги и небо“ у оквиру три часа под називом „Машта, чаролија детињства“ ученике смо оспособили да уважавају различите ставове, критички расуђују, логички размишљају и решавају проблемске ситуације. Кроз решавања практичних задатака који су саставни део одељења читаве године огледа се стваралаштво ученика и негује се уважавање ученичких могућности и задовољство због урађеног и припадања делу колектива. Кроз разноврсне садржаје и активности и применом различитих метода, техника и облика рада на креативан и инспиративан начин смо мотивисале све ученике и допринеле да знања повежу са свакодневним животом и трајно усвоје уз коришћење савремене информационе технологије и ангажовањем на стварању богате “Ризнице детињства“ која ће живети у многобројним Зборницима штампаним као продукт различитих конкурса.
Нежна је ово прича. Замислите летње време шездесетих, седамдесетих година и кад се по улицама подизала прашина после проласка ретких аутомобила . Кад нико други није био крив због нечијих разбијених колена, кад се боравило слободно изван кућа без мобилних телефона и кад се веровало у маштања...
Босоногог је вредело измислити јер је предиван књижевни лик. У ствари дечак са пуно маште као супротност сиромаштву. Ми маштамо са Босоногим и откривамо сву лепоту његових дивних излета...откривамо лепоту језика и стила ... пратимо наговештаје...
У другом делу ми се присећамо стихова Мике Антића: “Дотакни време и машту , али не заборави како се корача по земљи...“
Свим маштовитим излетима Босоногог приступили смо са реалним објашњењима. Заједно са ученицима кроз корелацију и интердисциплинарни приступ објаснили неостваривост његових маштарија.
Емоције смо задржали такве какве су у нама настале. На њима смо као највећој вредности базирали прикупљање материјала за „Ризницу детињства“ где смо се осврнули и на поезију, и на мудрости, и на истину, и на уметност...
Уживамо у уметности и сами је стварамо!
|