Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова програма "Дигитални час"
*Подаци о раду
(Рад освојио 3. место)
   
Тип кабинета Примена ИКТ у настави
Разред у ком се реализује наставна јединица 6. разред
Наставни предмет Математика
Наставна јединица Сабирање и одузимање целих бројева
Време за реализацију наставне јединице 2 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) Ликовна култура
   
   
Фајл са описом тока часа ПРИКАЗ ТОКА ЧАСА.docx
Фајл који представља прилоге рада Prilog.zip
Опис рада
1.час САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ ЦЕЛИХ БРОЈЕВА – утврђивање Из искуства наставника математике се зна да поједини ученици, у самом почетку усвајања знања у вези ове наставне јединице, имају велики проблем да схвате како се сабирају два цела броја истог или различитог знака. Шест анимација урађених у FLASH MX-у, на очигледан начин приказују како се сабирају два цела броја (било истог или различитог знака). Анимације је могуће стопирати, вратити на почетак и пуштати онолики број пута док сваки ученик у потпуности не усвоји знање. (Анимације „раде“ у Flash Player-у, кога претежно сваки рачунар има инсталиран; за сваки случај у прилогу шаљем апликацију за инсталирање овог програма). Такође, на овом часу су кроз презентације у Microsoft Office Power Point 2007 приказана и четири “краћа“ задатка, као и начин њиховог решавања. Час се завршава кратком анализом урађеног на часу и задавањем домаћег задатка. 2.час САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ ЦЕЛИХ БРОЈЕВА – вежбање На овом часу је предвиђен групни облик рада. У уводном делу часа је кратко понављање усвојеног знања са претходних часова. У главном делу часа се користи презентација израђена у Microsoft Office Power Point 2007, која се састоји од четири занимљива задатка: ПОДЕЛА У ГРУПЕ, ПОМОЗИ ГАРФИЛДУ, ТАКМИЧЕЊЕ У СТРЕЉАШТВУ (задатак делом у корелацији са ликовном културом-топле и хладне боје) и СТЕПЕНИЦЕ УСПЕХА. Први задатак је предвиђен за број од 20 ученика (састоји се од 20 мини задатака, за сваког ученика по један; носе по 1 бод и они служе да се ученици поделе у 4 групе); уколико има мање ученика у разреду, неки ученици могу радити и по 2 мини задатка у оквиру првог задатка, а уколико има више од 20 ученика у разреду, наставник може усменим путем поставити неколико сличних задатака и на тај начин све ученике распоредити у 4 групе. Остала три задатка могу да се бодују на следећи начин: најбоља група нпр 5 поена, друга група 3 поена, трећа група 1 поен и најслабија група, у оквиру једног задатка без поена. Успешност решавања задатака и бодовање, евидентира наставник. Завршни део часа: чланови најуспешније групе добијају оцену 5 у наставникову свеску, чланови другопласиране групе добијају велики + (три велика плуса=5) у наставникову свеску, чланови трећепласиране групе добијају мали + (три мала + = један велики +) у наставникову свеску и чланови последње пласиране групе не добијају ништа. Ученицима се наглашава да и електронским путем, учењем на даљину, могу употпунити своје знање. Значи од куће путем интернета или из школског дигиталног кабинета (ако неко нема интернет код куће) могу приступити веб адреси http://itlab.tfc.kg.ac.rs/moodle/ наслов КУРСЕВИ ЗА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ, (ученици су одраније упознати са приступом и начином коришћења оваквог електронског курса; лозинка за приступ електронском курсу у улози госта је: 123). Ученици могу да погледају презентације и анимације које су могли да виде на часовима, али могу и да погледају, и наравно провежбају примере за контролни задатак у текстуалном облику; као и да вежбају радећи online тест за проверу знања“.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Стевица Јанковић
ПОЖЕГА 31210 Пожега О.Ш. ПЕТАР ЛЕКОВИЋ