Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова програма "Дигитални час"
Подаци о раду
   
Тип кабинета Истакнуте личности Првог српског устанка
Разред у ком се реализује наставна јединица 7. разред
Наставни предмет Историја
Наставна јединица Први српски устанак-истакнуте личности
Време за реализацију наставне јединице 1 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) Српски језик и књижевност и географија
   
   
Фајл са описом тока часа Приказ тока часа.docx
Фајл који представља прилоге рада Prilozi rada.rar
Опис рада
Час се реализује као час утврђивања градива.Кроз презентацију се на занимљив начин понавља али и сазнаје нешто ново о најистакнутијим личностима Првог српског устанка.Одабрала сам овај начин рада јер се у уџбенику помињу само имена неких личности а план предвиђа и разговор о њима.Кроз презентацију ученици ће имати прилику да виде доста слика везаних за одређену личност или догађај и на тај начин да употпуне своје знање.тако ће убудуће на помен неког имена уз њега моћи да вежу и одређену слику.Овакав час мора бити добро испланиран.Он омогућава да се са ученицима води дискусија о ономе што знају али и о ономе што мисле о томе,а да се све то поткрепи сликом и текстом.Час је динамичан и држи ученицима пажњу.Наставник својим питањима наводи ученике на размишљање и на дискусију о одређеним ситуацијама и активностима кроз које су те личности пролазиле.Поред тога у презентацију су укључени и текстови из историјских извора,у овом случају из дела Вука Караџића и Доситеја Обрадовића.Они су били и савременици тих догађаја,а истовремено су и значајан историјски извор.Тако ће ученици имати прилику да оно што су учили о овим ствараоцима на часу српског језика и књижевности употпуне и кроз њихову делатност и стваралаштво везано за Српску револуцију.такође ће кроз неколико одабраних текстова имати прилику да упореде тадашнји говорни језик са садашњим. Ученицима је проблем и повезивање историјског догађаја за одређени географски простор.Зато је у презентацији основ сваког слајда карта београдског пашалука и посебно наглашено место за које се везује делатност одређене личности.Такође се може скренути пажња и на имена неких места некада и сад. На крају часа ученици би требало да добију представу о томе да је свака од ових личности ,на свој начин,дала допринос општем циљу борбе-ослобађању од турске власти.Али и да су све те личности поред општих имале и неке своје личне интересе који су довели,у неким случајевима и до њиховог неслагања и размимоилажења. Личности које су у презентацији само поменуте тј.представљене само сликом могу послужити као добра основа за самостално истраживање ученика у виду домаћег задатка.То може бити кроз читање народних песама из циклуса о Првом српско устанку или се може понудити ученицима да сами саставе презентацију о некој од ових личности. Наставник према активности ученика на часу одређује и темпо рада.Време датао за динамику рада по слајду је оквирно и негде се може продужити,односно скратити.На сваки слајд се можемо вратити и разјаснити ако је нешто о стало нејасно, Такође сваки разред ће имати свој темпо што омогућава индивидуални приступ сваком одељењу. Већина презентације се одвија на клик баш због различитог темпа рада у појединим одељењима.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Драгица Средојев
КИКИНДА 23300 Кикинда О.Ш. СВЕТИ САВА