Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова програма "Дигитални час"
Подаци о раду
   
Тип кабинета Jezik i tehnologija
Разред у ком се реализује наставна јединица 7. разред
Наставни предмет Страни језик 1
Наставна јединица Klimatske promene
Време за реализацију наставне јединице 1 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје)  
   
   
Фајл са описом тока часа Language and technology.doc
Фајл који представља прилоге рада Language and Technology.pps
Опис рада
U uvodnom delu časa učenici se kroz kratku konverzaciju, podstaknuti slikama, uvode u novu nastavnu temu, koja pri tom obrađuje jednu jako aktuelnu problematiku – zagađivanje životne sredine i posledice neodgovornog odnosa prema njoj. Jedan od prioritetnih ciljeva glavnog dela časa je da se učenici, pored usvajanja nove leksike, obuče i da koriste usluge Google prevodioca koji im u velikoj meri može olakšati i ubrzati rad i pomoći u izradi domaćih zadataka, ali i u svakodnevnom životu. Neophodno je stoga da ovaj čas bude organizovan u informatičkom kabinetu. Učenicima postupno, korak po korak, demonstrirati korišćenje Google prevodioca, ukazati na postojanje funkcije izgovora. Takođe im napomenuti i pokazati gde mogu dobiti informacije o vrsti reči kojoj tražena reč pripada, kao i da tu mogu pronaći i sinonime za željenu reč. Podsetiti ih takođe da je moguće koristiti usluge Google prevodioca i putem mobilnog telefona ukoliko imaju pristup internetu. Nakon toga učenici samostalno uvežbavaju korišćenje Google prevodioca. Nastavnik ih obilazi, nadgleda njihov rad i pomaže onim učenicima kojima je pomoć potrebna. Po potrebi učenici mogu koristiti Google prevodilac i pri izradi vežbanja 1. Rad na tekstu zahteva od učenika da uvežbavaju tehniku čitanja radi dobijanja neophodnih informacija, kao i da razvijaju veštinu razumevanja audio zapisa. Rešenja vežbanja 1 primenjuju tokom rada na tekstu. Na kraju kroz nekoliko pitanja proverava se u kolikoj meri su učenici razumeli tekst i ujedno se podstiče i razvija veština komuniciranja. Domaći zadatak usmeren je na to da učenici kod kuće, koristeći Google prevodilac za pronalaženje značenja nepoznatih reči i izraza, prevedu kraći tekst. Ukoliko kod kuće nemaju pristup internetu, poželjno bi bilo da se organizuju u grupe sa onim učenicima koji tu mogućnost imaju i tako urade domaći zadatak. Ukoliko nisu u stanju da to učine, onda mogu koristiti svoje rečnike.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Aleksandra Pantić
СМЕДЕРЕВСКА ПАЛАНКА 11425 Кусадак О.Ш. БРАНА ЈЕВТИЋ