Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова програма "Дигитални час"
*Подаци о раду
(Рад освојио 3. место)
   
Тип кабинета Разумевање медијских порука
Разред у ком се реализује наставна јединица 8. разред
Наставни предмет Грађанско васпитање
Наставна јединица Разумевање медијских порука
Време за реализацију наставне јединице 4 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) Српски језик
   
   
Фајл са описом тока часа Razumevanje_medijskih_poruka_Opis_toka_casova.docx
Фајл који представља прилоге рада
Опис рада
Часови приказани у раду део су наставне целине Медији у савременом друштву, која је обрађена путем хибридног учења – комбинацијом класичног и електронског учења на часовима грађанског васпитања и српског језика. Први приказан час представља приказ једне лекције на електронском курсу који је постављен на школској платформи за електронско учење, лекције о разумевању медијских порука. Ученици су кроз лекцију обрадили и на практичним задацима вежбали препознавање и примену теорије информације, тумачење медијских порука, препознавање информација, полуинформација и дезинформација, утицај тачке гледишта на објективност, кодекс Деца и медији, слободу медија и медијску блокаду и цензуру. Након те лекције следи пројектни рад ученика. Тимови ученика креирају лекције о електронским медијима радију, телевизији и филму, које приказују током блок-часова на наредним часовима уживо. Осим презентовања лекција, путем вршњачког учења, тимови ученика су припремили и задатке за другаре, које ови раде након презентације лекција. То је тема следећег двочаса грађанског васпитања. Дигитални медији су обрађени интердисциплинарно на часу српског језика на ком су ученици припремајући се за обраду лектире – приповетке о деци Иве Андрића, трагали за информацијама о Нобеловој награди и једином нобеловцу у српској књижевности Иви Андрићу. На овом часу, с циљем да пронађу биографске податке о Андрићу и прошире општу културу подацима о Нобеловој награди, ученици су путем унапред спремљеног веб-упитника стицали вештине претраге, селекције и вредновање интернет-ресурс. Модел по ком су интернет-ресурсе вредновали на овом часу и процењивали поузданост информација на понуђеним веб-местима, ученици могу примењивати и даље у школовању. Ученици су известили шта су сазнали о пробрали као поуздане информације о Нобеловој награди и нашем нобеловцу. Наставник је закључио час важним информацијама о потреби поштовања ауторских права и правилима навођења и библиографског цитирања интернет-ресурса у писаним саставима. Током часова и пројектног рада од ИКТ се користи: Мудл-платформа за електронско учење и алати у њој, дигитална остава (Sky drive) и веб-документи за сарадничко уређивање на мрежи, концептуалне мапе, такође на мрежи, интернет, апликације за креирање филмова и сервиси за јавно објављивање радова на интернету: Јутјуб, Концептуалне мапе, Виндоус лајв. Сви прилози уз рад уграђени су у документ Опис тока часова или објављени на интернету, а хипервеза постављена у документу Опис тока часова.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Славица Јурић
БАЧКА ПАЛАНКА 21400 Бачка Паланка О.Ш. СВЕТИ САВА
2. Ксенија Суђић
БАЧКА ПАЛАНКА 21400 Бачка Паланка О.Ш. СВЕТИ САВА