Зборник радова програма "Дигитални час 2 2011/2012"
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) |
Луткарска секција, Од играчке до рачунара, Страни језици, Математика, Музичка култура, Физичко васпитање, Ликовна култура, Свет око нас, Хародна традиција, Чувари природе |
Опис рада |
Језик својим звуком и ритмом омогућава човеку да искаже јасну и живу мисао, развије осећање за добро, лепо и истинито, за естетику живљења. Надахнуће и упорност у учењу језика, снажна мудрост да се протумаче написани текстови и из њих сазна нека нова мудрост, непрекидно нас воде напред.
„У луткама спавају многе приче, само их треба пробудити“ – каже Златко Бастошић. Овим се потврђује да нашим мислима нико не може да угаси пламен и звук првих изговорених речи. Када се оне појаве, разбуктавају се, тајанствено и притајено шапућу, све до оног момента када се осети потреба да се изговорена реч запише..
Савремена настава језика не може се замислити без различитих креативних поступака који ће допринети развоју учениковог језичког изражавања и развити његов стваралачки дух.
У овом раду посебна пажња посвећена је говору као средству комуникације, слушању сопственог и тућег говора. Учитељев главни задатак јесте да негује правилан говор ученика млађих разреда који подразумева: правилно изговарање свих гласова, отклањање сувишних речи из изречених реченица, тежњу да реченица казује тачну мисао, језичку исправност реченице...
Главни задатак учитеља је да од првог разреда каналише и усмерава несређене мисли ученика, сталним и свакодневним вежбама, како на часовима језика и књижевности, тако и на осталим. На овај начин ученик развија способност концентрације мисли, способност да то што мисли, изговори и запише. Само оваваква настава ученика истовремено оспособљава за креативан рад у области језика.
Jезичко стваралаштво мора бити подједнако узбудљиво и изазовно и за ученика и за наставника.
Говор је најлепши људски дар и приступ његовом учењу треба да буде иновативан. |