Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова програма "Дигитални час 2 2011/2012"
*Подаци о раду
(Рад освојио 3. место)
   
Тип кабинета Курс на Moodle платформи " Шума, ливада, бара"
Разред у ком се реализује наставна јединица 1. разред
Наставни предмет Свет око нас
Наставна јединица Биљке и животиње шуме, ливаде, у води и око ње
Време за реализацију наставне јединице 3 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) Од играчке до рачунара, српски језик, музичка култура, ликовна култура
   
   
Фајл са описом тока часа digitalnicas2.pdf
Фајл који представља прилоге рада digitalnicas2.ppsx
Опис рада
Електронско учење у првом разреду? Рекли би да је немогуће, али овај курс на Moodle платформи то у потпуности демантује. Тачније, овај начин рада би требало сврстати у хибридно учење, јер основа јесте електронски курс, али деца су једним делом упућена и на објашњења и разговор са учитељем. Водећи рачуна о узрасту и вештинама које деца поседују у раду са рачунаром, материјали у оквиру лекција су углавном аудио - визуелни, а текст је сведен на минимум. Лекција је отворена једну седмицу, тако да деца могу да приступају и од куће. Омогућено је учење на даљину, па ученик према сопственој жељи и потреби приступа лекцији и ван школског часа. Предност Moodlа је што можете додати свој материјал у лекцију, али и линкове ка већ постојећим ресурсима. У оквиру лекција су коришћене презентације, видео записи са Youtuba, готови листићи, тестови. Садржаји су јавни, тако да их деца, наравно уз помоћ родитеља, могу скинути и сачувати у својим рачунарима. Артикулација часа је дата оквирно, јер је немогуће тачно предвидети време за које ће свако дете проучити садржај. Улога учитеља је углавном инструктивна, док су ученици имали активан однос према садржајима и окружењу. Проблеми у раду: 1.Деца првог разреда не знају латиницу, а тастатуре су са латиничним ознакама; Решење: деца су научила да се улогују на свој рачунар у оквиру предмета Од играчке до рачунара, а исто корисничко име и шифре су коришћене и за курс, све команде у Moodlu извршавају коришћењем миша (на часовима Од играчке до рачунара деца прошла обуку кроз игру Mouse Trainer) 2.Деца првог разреда су малолетна а приступају лекцији преко Интернета; Решење: Обављен је разговор са родитељима, упознати су са начином рада и са корисничким именом и шифром свог детета; уз помоћ родитеља и њихових mail-ова деца уписана на курс. 3.У дигиталном кабинету не постоје преносници звука, а лекција су у великој мери на томе засноване; Решење: набавили слушалице, оставили могућност да деца лекцији приступе и од куће.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Жељка Бојић
ШАБАЦ 15000 Шабац О.Ш. ЈАНКО ВЕСЕЛИНОВИЋ