Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова програма "Дигитални час 2 2011/2012"
*Подаци о раду
(Рад освојио 3. место)
   
Тип кабинета Рециклажа није гњаважа
Разред у ком се реализује наставна јединица 4. разред
Наставни предмет Чувари природе
Наставна јединица Рециклажа лименки
Време за реализацију наставне јединице 3 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) српски језик, ликовна култура
   
   
Фајл са описом тока часа digitalnicas2.pdf
Фајл који представља прилоге рада
Опис рада
Тема рада РЕЦИКЛАЖА НИЈЕ ГЊАВАЖА је рециклажа и рециклажа лименки. Идеја нам је била да направимо електронски приручник о рециклажи како би ученицима приближили ову актуелну тему и како би их мотивисали да активно учествују у прикупљању и раздвајању материјала за рециклажу. Да би омогућили активно учење уз помоћ информационо комуникационих технологија и индивидуализирану наставу у дигиталној учионици део задатака су ученици радили код куће, пре часа, а део у школи, на три часа чувара природе. Направиле смо вики веб страницу помоћу алата Wikispaces на коју смо поставили мултимедијални материјал и задатке за рад и учење. На њој су се нашли текст о рециклажи појединих материјала, видео записи са You Tub-a који објашњавају процес рециклаже папира, стакла, алуминијума и пластике, видео запис о смањењу отпада, презентација о рециклажи лименки урађена помоћу алата Prezi, аватари урађени у Voki-ју, сликовно упутство за креативну рециклажу, задаци и упутства за самостални рад у pdf формату, фотографије и примери задатака који су урађени на одржаним часовима- истраживачки задаци за праћење филма, сликовни речник, чинквина, аватари са пропагандним порукама и фотографије новогодишњих украса од употребљених лименки, онлајн анкета и тест за проверу знања креаирани помоћу алата Survey Monkey . На овај начин добијен је ЕЛЕКТРОНСКИ ПРИРУЧНИК ЗА РЕЦИКЛАЖУ чија употреба омогућава индивидуализацију наставе јер ученик сам одлучује о даљем току тражења информација и темпу учења. Осим тога, овако креиран дигитални садржај за учење се може сачувати, поново користити, допунити и испоручити другим корисницима за употребу. Он је допуњен ученичким радовима са реализованих часова и показао се као користан наставни материјал који се може употребити и дорадити, заправо рециклирати неограничени број пута. И заиста, рециклажа није гњаважа.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Нина Димитријевић
НОВИ САД - ГРАД 21000 Нови Сад О.Ш. ЖАРКО ЗРЕЊАНИН
2. Љиљана Јовановић
НОВИ САД - ГРАД 21000 Нови Сад О.Ш. ЖАРКО ЗРЕЊАНИН