Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова програма "Дигитални час 2 2011/2012"
*Подаци о раду
(Рад освојио 3. место)
   
Тип кабинета Славна личност наше прошлости - Доситеј Обрадовић
Разред у ком се реализује наставна јединица 4. разред
Наставни предмет Српски језик/матерњи језик припадника националних мањина
Наставна јединица Живот и дело Доситеја Обрадовића
Време за реализацију наставне јединице 3 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) Од играчке до рачунара, Српски језик, Музичка култура, Ликовна култура, Верска настава
   
   
Фајл са описом тока часа digitalnicas2.pdf
Фајл који представља прилоге рада digitalnicas2.zip
Опис рада
Према наставном плану и програму за предмет српски језик у III и IV разреду основне школе, у оквиру књижевности предвиђено је да поред наведених дела, наставници и ученици слободно бирају дела за обраду. Пошто је ово година када се прославља два века од именовања Доситеја Обрадовића за првог министра просвете српске државе, одлучили смо се за наставну јединицу Живот и дело Доситеја Обрадовића. Предмет овог рада је приказ једног од могућих приступа анализи биографије – живота и дела Доситеја Обрадовића. Пошто је реч о веома комплексној наставној јединици потрудили смо се да на пријемчив традиционално – дигитални начин приближимо одабрану наставну јединицу, у циљу да ученици што боље схвате, разумеју и трајно усвоје битне податке. На првим часовима у III и IV разреду ученици су кроз игре засноване на НТЦ методи (скривалице и загонетна питања) и коришћењем дигиталне учионице, уведени у рад на биографији Доситеја Обрадовића. Дошли смо на идеју да те садржаје прикупимо и организујемо на савремени начин у складу са могућностима које нуде информационе и комуникационе технологије. На овај начин разбијена је монотонија уобичајеног начина изучавања књижевних дела. Ученике смо поставили у ситуације да уче играјући се, откривајући, истражујући и стварајући, што је помогло развоју њиховог самопоуздања као и стимулацији даровитости код ученика. Улога наставника је сведена на водитеља кроз градиво. Дали смо им слободу да се према својим афинитетима укључе у рад секција. Ученици су кроз овако интерактиван, иновативан и интердисциплинаран начин рада обогатили свој речник и проширили своја знања из књижевности, информатике, народне традиције – историје, музичке и ликовне уметности, новинарског и литерарног рада.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Дивна Тодоровић
ЧАЧАК 32000 Чачак О.Ш. ФИЛИП ФИЛИПОВИЋ
2. Верица Курћубић
ЧАЧАК 32000 Чачак О.Ш. ФИЛИП ФИЛИПОВИЋ