Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова програма "Дигитални час 2 2011/2012"
*Подаци о раду
(Рад освојио 3. место)
   
Тип кабинета Путуј Маштај Учи
Разред у ком се реализује наставна јединица 7. разред
Наставни предмет Физика
Наставна јединица Дигитална лабораторијска вежба - Одређивање гравитационог убрзања
Време за реализацију наставне јединице 1 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) 1. Техничко и информатичко образовање 2. Информатика и рачунарство
   
   
Фајл са описом тока часа digitalnicas2.pdf
Фајл који представља прилоге рада digitalnicas2.rar
Опис рада
Симулација Опруге и тегови доступна на адреси http://phet.colorado.edu/sims/mass-spring-lab/mass-spring-lab_sr.html отвара могућност широке примене у настави физике. Следећи идеју да дигитализација наставног процеса и недоступно чини доступним, и да недостатак лабораторијског прибора у реалним условима бива превазиђен уколико лабораторијски прибор учинимо дигиталним, ми смо оправдање замене аналогних уређаја дигиталним обезбедили и опредељењем да се вежба изводи осим на Земљи, и на Јупитеру, Месецу и некој непознатој планети, управо захваљујући могућностима дигиталног креирања услова који на поменутим небеским телима постоје. На посредан начин довели смо свемир у кабинет и пружили могућност његовог истраживања кроз метод рада примерен узрасту ученика. Значај овог корака огледа се и кроз указивање на универзалност гравитације. Допринос реализације вежбе на „дигиталан начин“, приказан овим радом, огледа се у следећем: - Сви ученици имају једнаке услове за рад. - Израчунавање се врши применом динамичког метода- применом фундаменталног Њутновог закона. - Симулација услова на Месецу и Јупитеру учење чини атрактивнијим, а ученика радозналијим. - Поступак мерења и анализа резултата мерења упућује ученике на сарадњу и међусобно уважавање. - Број стандарда који се остварују указује на богатство садржаја наставе које ученици обнављају. - Активност ученика, претпостављена кроз овај рад, обезбеђује фокусирање пажње и подстицај мотивације, као најважнијег елемента у процесу учења.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Ивана Круљ
ЋУПРИЈА 35230 Ћуприја О.Ш. ЂУРА ЈАКШИЋ
2. Предраг Милеуснић
ЋУПРИЈА 35230 Ћуприја О.Ш. ЂУРА ЈАКШИЋ
3. Драган Ђорђевић
ЋУПРИЈА 35230 Ћуприја О.Ш. ЂУРА ЈАКШИЋ