Зборник радова програма "Дигитални час 2 2011/2012"
Опис рада |
Час се изводи у одељењу које учи немачки језик као други страни језик. Осим анализе песме која је у програму наставе српског језика, ученици слушају и читају песму и на немачком језику, покушавају да преведу део песме, пореде превод са оригиналом и дискутују о превођењу поезије. Анализа песме врши се на класичан начин, уз смену фронталног и групног облика рада. Успостављена је и корелација са наставом музичке и ликовне културе, где су се ученици већ упознали са појмом уметничких праваца којима припада песник: импресионизмом и симболизмом. Током часа се пуштају снимци композиција најпознатијих представника ових праваца и приказују слике најпознатијих сликара импресиониста и симболиста. Ученици повезују знања из различитих области и обједињују их у јединствен уметнички доживљај. Анализу песме прати одговарајућа презентација.
Већина ученика сматра обраду ове песме тешком и углавном су неспремни да се посвете комплетном проучавању њених књижевноуметничких елемената. Зато је неопходно непрестано смењивање различитих активности и облика рада како би се одржала пажња свих ученика, као и активирање њихових предзнања кроз корелацију са осталим врстама уметности. |