Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова конкурса "Дигитални час 2012/2013"
Подаци о раду
   
Тип кабинета Велики малима
Разред у ком се реализује наставна јединица 1. разред
Наставни предмет Српски језик/матерњи језик припадника националних мањина
Наставна јединица Од слова до приче
Време за реализацију наставне јединице 1 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) Свет око нас, Од играчке до рачунара, Ликовна култура
   
   
Фајл са описом тока часа digitalnicas3.pdf
Фајл који представља прилоге рада digitalnicas3.zip
Опис рада
Рад је реализован уз сарадњу наставника и ученика из основне и средње школе у циљу искоршћавања ресурса и побољшања квалитета наставе. Сарадња школа се одвијала коришћењем интернет технологија. У раду је коишћена интерактивна апликација коју су израдили ученици електротехничке школе "Никола Тесла" из Панчева под менторством професора Наде Стојичевић. Игра коју су ученици реализовали је рађена тако да су материјали прилагођени ученицима са оштећењем слуха као и ученицима који имају другачије потешкоће у ученњу. Средњошколци су се сусрели са реалним проблемом који је присутан у нашем друштву. Реалан и видљив циљ који у себи инкорпорира идеју хуманизације друштва и искоришћавања постојећих ресурса, дао је ученицима средње школе посебан мотив за рад на обезбеђивању наставног средства, као што је едукативна игра за најмлађе ученике. Избором ове теме ученици су у ситуацији да се сусретну са специфичним друштвеним потребама, као што је обезбедити образовна средства која ће омогућити укључивање све деце у наставни процес, како типичног развоја, тако и деца која имају потешкоће у учењу или развоју. На овај начин пролазе кроз процес сензибилизације на специфичне друштвене потребе, и уче како да дају свој допринос решавању друштвених проблема, односно уче као да буду друштвено одговорни. Ученици првог разреда основне школе кроз игру и уз забавну апликацију имају прилике да систематизују своје знање из области почетног читања и писања. Мотиве за рад деца било ког узраста лакше налазе у интерактивним играма. Сама промена средине (из учионице у мултимедијални кабинет), као и индивидуални рад на задацима уз помоћ рачунара, могу да буду добра мотивација за рад. Задаци су прилагођени тако да и ученику који са потешкоћом савладава елементе почетног читања и писања има прилику према систему покушаја и погрешки дође до решења задатка.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Милена Младеновић
НИШ - МЕДИАНА Ниш - Медиана ОСНОВНА ШКОЛА УЧИТЕЉ ТАСА