Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова конкурса "Дигитални час 2012/2013"
Подаци о раду
   
Тип кабинета Лепота и симетрија
Разред у ком се реализује наставна јединица 5. разред
Наставни предмет Математика
Наставна јединица Осна симетрија
Време за реализацију наставне јединице 3 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) Информатика, Ликовна култура
   
   
Фајл са описом тока часа digitalnicas3.pdf
Фајл који представља прилоге рада digitalnicas3.zip
Опис рада
Сходно хеленском уверењу да лепота почива на математичким односима и симетричности, основна идеја која прожима цео први час јесте могућност да лепоту премеримо симетријом. Што је више оса симетрије у неком облику то је он нашем оку лепши и пријемчивији. Прича о мерењу лепоте је употребљена да би се појам осне симетрије увео у наставу лагано и разматрао са разних страна. Пред крај часа бројимо осе симетрије ћириличног и латиничног писма и закључујемо које је од ова два писма лепше на основу критеријума симетричности. На другом часу, који је логичан наставак претходног часа математике, ученици примењују своја знања о осној симетрији и користе вештине рада на рачунару у програмима Мајкрософт офис пакета. Први задатак раде у екселу тако што селектују и боје поједина поља припремљених табела као би добили осносиметричне слике. Други задатак ученици могу радити у ворду, пеинту, пикчер менаџеру или било ком другом програму који им омогућује коришћење алата за обраду слика, тј. њихово селектовање, исецање, копирање и ротирање. На трећем часу пажњу обраћамо само на геометријске фигуре (дуж, права, троугао, четвороугао, круг...), уочавамо и бројимо њихове осе симетрије и цртамо, уз помоћ квадратне мреже и прибора за конструкцију, осно симетричне фигуре ако је оса симетрије задата у било којој орјентацији у равни. У почетку је цртање осносиметричних фигура слободније и ученици у ту сврху користе квадратну мрежу коју имају одштампану на радном листу, а касније изводе конструкцију уз помоћ лењира и шестара. Све презентације, радни листови и упутства су доступна и на линку https://skydrive.live.com/?id=A764134E42320871!627&cid=a764134e42320871 а налазе се и у зипованом облику међу прилозима.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Јелена Воларов
БЕОГРАД-ЧУКАРИЦА 11030 Београд ОСНОВНА ШКОЛА ЂОРЂЕ КРСТИЋ