Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова конкурса "Дигитални час 2012/2013"
*Подаци о раду
(Рад освојио 2. место)
   
Тип кабинета UČIMO MATEMATIKU U DIGITALNOJ UČIONICI - TRAPEZ
Разред у ком се реализује наставна јединица 6. разред
Наставни предмет Математика
Наставна јединица Trapez
Време за реализацију наставне јединице 4 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) ---
   
   
Фајл са описом тока часа digitalnicas3.pdf
Фајл који представља прилоге рада digitalnicas3.zip
Опис рада
Ovaj rad prikazuje obradu nastavne jedinice “Trapezi” u 6. razredu osnovne škole preko 4 školska časa. Način rada je planiran tako, da deca što više budu aktivni. Da prate prezentaciju, da rešavaju matematičke zadatke na računaru preko dokumenata koje će i snimiti za potrebu provere, da individualno konstruišu trapez preko obrazovnog video materijala i da preko test programa proveravaju stečeno znanje. Na prvom času sa učenicima treba da naučimo elemente, osobine i vrste trapeza. Svi učenici preko svojih računara otvorili su prezentaciju u PowerPoint Show formatu (da ne bi imali mogućnost izmene sadržaja). Učenici prate tempo nastavnika koji je u sinhronu sa slajdovima. Na drugom času se pristupa rešavanju zadataka preko računara. Na deljenom folderu nastavnik priprema unapred formirane zadatke. Ti zadaci su urađeni preko programa MS Word. Svi objekti su grupisani, učenicima je ostavljen samo zadatak i moguće rešenje. Kod tih zadataka učenici moraju tačno rešenje označiti, raditi sa linijama, podvući rešenje. Važno da se ti zadaci pripremaju tako, da i oni učenici sa najmanjom informatičkom pismenosću mogu lako raditi matematiku. Naglasak se stavlja na rad pomoću miša. Svaki zadatak posle rešavanja snima se u poseban folder. Za kraj na ovom času ostavljena je provera znanja. Učenici imaju zadatak da izaberu tačan odgovor na zadato pitanje. Kod nekih pitanja korišćene su i slike. Učenici imaju 3 minuta da odgovore na 15 pitanja, koji program nasumično bira prilikom svakog pokretanja testa. Na trećem i četvrtom času o trapezima, imamo zadatak da učenike osposobimo za konstrukciju različitih trapeza u različitim situacijama. Izrada ovih konstrukcijskih zadataka sa kompletnim objašnjenjem je prethodno snimljena i stavljena na YouTube. Ovi video zapisi su stavljeni u zajednički dokument. Na početku časa učenici su prekopirali ove video zapise na njihove računare. Učenici preko svojih slušalica pristupe rešavanju pojedinačnih zadataka.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Атила Арпаш
БЕЧЕЈ 21220 Бечеј ОСНОВНА ШКОЛА ШАМУ МИХАЉ