Пратите активности Управе за дигиталну агенду на Твитеру и Фејсбуку

Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo

Опремање дигиталних кабинета Галерија слика Дигитални час
Зборник радова конкурса "Дигитални час 2012/2013"
*Подаци о раду
(Рад освојио 3. место)
   
Тип кабинета Обрада школске лектире „Покондирена тиква“ Јован Стеријa Поповић
Разред у ком се реализује наставна јединица 7. разред
Наставни предмет Српски језик/матерњи језик припадника националних мањина
Наставна јединица „Покондирена тиква“ Јован Стерија Поповић
Време за реализацију наставне јединице 3 школска часа
Предмети у корелацији (уколико такви постоје) информатика и рачунарство, географија, историја, француски језик, немачки језик
   
   
Фајл са описом тока часа digitalnicas3.pdf
Фајл који представља прилоге рада
Опис рада
„Покондирена тиква“ Ј.С. Поповића обрађује се као лектира у 7. разреду основне школе. За ову наставну јединицу издвојила сам 3 школска часа у информатичком кабинету. Два часа су предвиђена за обраду и обнављање, док би на 3. часу ученици износили своја запажања из израде групног истраживачког задатка – „Покондиреност на Facebook-у“ и „Покондиреност на Twitter-у“. Знајући за отпор који ученици имају према лектири, сматрала сам да је упутно баш школску лектиру обрадити помоћу web 2.0 алата. Зато сам за обраду користила мој блог „Српски у Математичкој гимназији“ и страницу на сајту школе, Facebook, Twitter, Prezi, Google Maps, Google Drive, YouTube, Wikipedia, Google Search, као и дигиталну библиотеку НБС. Блог je неопходна web 2.0 алатка јер ученици, пре читања, ту проналазе истраживачке задатке и упутства за тумачење дела. На блогу ученици имају могућност да, уз виртуелно присуство наставника, размењују идеје, недоумице, постављају питања, траже помоћ или пишу коментаре о представи „Покондирена тиква“ одгледаној у Народном позоришту. Тако на најбољи начин имам увид у оно што их занима или збуњује, па према томе планирам и час обраде градива. Facebook и Twitter се појављују као згодно средство за истраживачки, иновативан, креативан и групни рад близак ђацима. Остале наведене web 2.0 алатке час чине занимљивим, динамичним и ученике ослобађају улоге пасивних слушалаца кроз дискусију и решавање краћих задатака који се налазе у оквиру Prezi презентација. Циљ ми је да градиво које је вековима удаљено од ученичког света инкорпорирам у савремени тренутак. Ученици би сами спознали да научено и прочитано живи и данас само у другом, дигиталном облику и да то што су прочитали препознају у свом окружењу, објасне, опишу и разумеју. Тако би боље разумели и значење апстрактне синтагме „свевременско књижевно дело“ коју често чују. Мој задатак је био и да заједно са ученицима дефинишем предности и мане друштвених мрежа и да их упутим како да безбедно учествују у виртуелном свету.
   
Подаци о ауторима рада
  Име и Презиме Општина Mesto Школа
1. Анђелка Петровић
БЕОГРАД-СТАРИ ГРАД 11000 Београд ОСНОВНА ШКОЛА МАТЕМАТИЧКА ГИМАНАЗИЈА